Najlepszym sposobem na dietę przeciwzapalną jest zawarcie w niej pokarmów roślinnych – warzyw, owoców, orzechów, ziaren oraz roślin strączkowych. W miarę możliwości, wybieraj produkty organiczne, aby unikać pestycydów, które powodują reakcje zapalne w organizmie.

10 smakołyków o właściwościach przeciwzapalnych

Czarne jagody Czarne jagody zawierają antocyjany, rodzaj przeciwutleniaczy, które cechują się silnymi właściwościami przeciwzapalnymi. Czarne jagody są również bogate w witaminę C i resweratrol, które wywołują reakcje przeciwzapalne poprzez redukcję sprzyjających zapaleniom wolnych rodników.
Brokuły Brokuły są pełne utleniaczy i fitozwiązków, takich jak witamina C, luteina i sulforan. Są one również bogatym źródłem witaminy K, która pomaga regulować reakcje zapalne w organizmie.
Imbir Imbir zawiera gingerole, związki przeciwutleniaczy o właściwościach przeciwzapalnych, przeciwbakteryjnych i zapobiegających schorzeniom.  Pomagają one blokować geny i enzymy powodujące zapalenia w organizmie.
Czarna czekolada Naukowcy odkryli, że znajdujące się w naszych żołądkach drobnoustroje fermentują czekoladę, w wyniku czego powstają związki chemiczne o dobroczynnym oddziaływaniu na serce i właściwościach przeciwzapalnych, które blokują geny związane z zapaleniami. (Upewnij się, że przynajmniej 70% składu czekolady to kakao i że nie ma w niej dodanego cukru)
Czerwona papryka Czerwona papryka jest bogata w przeciwzapalną witaminę C, a także pełna fitozwiązków, takich jak betakaroten, kwercetyna i luteolin, które neutralizują wolne rodniki i zmniejszają reakcje zapalne.
Kurkuma Kurkumina, która nadaje kurkumie jej jasnopomarańczowy kolor, to silny związek przeciwzapalny.  Badania dowiodły, że kurkumina bezpośrednio hamuje uruchamianie się procesów zapalnych, zapobiegając powstawaniu sprzyjających zapaleniom enzymów.
Czarna fasola Czarna fasola zawiera skrobię oporną, prebiotyk fermentowany przez dobroczynne bakterie w naszych jelitach do postaci kwasu tłuszczowego o właściwościach przeciwzapalnych – maślanu.
Oliwa z oliwek Odkryto, że kluczowym składnikiem przeciwzapalnym oliwy z oliwek jest oleokantal. Pomaga on łagodzić uszkodzenia chrząstki stawowej, ponieważ ma, podobne do Ibuprofenu, działanie zapobiegające powstawaniu sprzyjających zapaleniom enzymów.
Nasiona chia Nasiona chia zawierają przeciwzapalne kwasy ALA Omega-3, co czyni je istnym super-pokarmem przeciwzapalnym.
Bulion kostny Bulion pełen jest przeciwzapalnych aminokwasów (glicyna, prolina) i żelatyny, które pomagają w odbudowie nabłonka jelitowego i wspierają nasze przeciwzapalne drobnoustroje jelitowe (Aby zapewnić sobie optymalne wartości odżywcze, upewnij się, że bulion wyprodukowano na bazie organicznych kości pochodzących od zwierząt karmionych trawą).